20230130

Bekleyiş ve umut - Eugenio Borgna

 Bekleyiş ve umut kitabı benim bir sağlık problemiyle debelendiğim şu günlerde bana oldukça iyi gelen bir kitap oldu. Beklemek ve umut etmek üstüne, özellikle de umut üstüne tam da benim psikolojimi tüm detaylarıyla aktaran, anlaşıldığımı hissetttiğim bir bibliyoterapi okuması oldu diyebilirim.

Özgürlük yoksunluğu durumunda, içsel serbestliğin engellere takıldığı bir yerlerde umut ve umutsuzluk başa baş seyir halinde olabiliyor çoğu kez. Sizin hangisinin peşine takılacağınız -bence- tercih meselesi olarak ortada duruyor. Kierkegaard'ın deyimiyle ölümcül olan umutsuzluğa mı, yoksa sizin hayattaki dur noktası olmayan deneyimlerin, sonsuz değişikliğine, dönüşümüne ortak olmaya, buna inanmanıza yarayacak umuda mı kapılmak tercihiniz olurdu? Kimi zaman kendimi olumsuzluk girdabından iterek, dönerek çıkardığımı kabul ediyor, iyi ki umut var diyorum. Kendi özgün yöntemlerimizi keşfetmeye açık olmamız şart. Bugün hastalık olur, yarın bir başka şey. Benim yöntemim bibliyoterapi ve sıklıkla doğayı anımsamak oldu. Hani o dolan, taşan, akan, yıkılan, kök salan, uçuşan, sisle kaplanan ama ardından bir ışık topu gibi güneşini parlatan, her koşulda devam eden doğa... Bu kitapla karşılaştıysanız siz size iyi gelen rehberinizi kısa sürede bulursunuz umuyorun. Hissettiğiniz her duyguyla yüzleşmeniz gerektiğini hatırlatan, umudun ve umutsuzluğun girdabındayken, size kelime kelime ulaşıp yaranızı kanatıp kabuğunu da sarmanıza yardımcı olan bir kitap diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder