20230130

Şimdi ve Burada - Mektuplar 2008-2011 - Paul Auster , J.M. Coetzee

 Şimdi ve Burada (2008-2011)

#PaulAuster #Coetzee yazışmalarından oluşan bir kitap. Mektup adıyla geçse de aslında yıl itibariyle e-posta yazıyorlar birbirlerine. Hatta eşleri e-postaları çıktı alıp getiriyor ve bazen okumayı unutan eş sebebiyle gecikmelerden söz ediliyor. Yazarların bir noktadan sonra geç yazdım özür dilerim'leri siliniyor. E-posta olmasının getirdiği rahatlıkla yazışma bir muhabbet gibi sürdürülebilir hale geliyor. Şu değinine şunu ekleyebilirim, bahsettiğin şu konuda ben şöyle düşünüyorum, sana katılıyorum gibi argümanlarla ilerliyor. Hep bir buluşma planı yapılıp buluşulamaması da çok günümüze yakın bir insan ilişkisi tutumu. Mektup okumaları yapmayı daha bölünebilir zamanlar geçirdiğim yerlerde olduğumda tercih ediyorum. Bu okumanın sürdürülebilirği için önemli benim için..Bu kitap da bana deniz kenarında ve hastane odasında eşlik etti. İki zıt gibi göŕünen alan birbirlerinin anısını boşalttığı ve tamamladığı için güzeldi. İki yazarın birbiri ile spontane yazışmalarını okumak için ideal kitap. Daha fazlası değildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder